Förbättra din ekonomi med gratisprodukter



Du kanske känner till att man kan få tag i gratisprodukter genom att ta emot gratis provexemplar eller agera produkttestare. Att gå med i en testpanel kan ge oanade tillskott till hushållskassan, men man kan även hitta både produkter, rabattcheckar och annat på olika håll, på speciella sidor som samlar erbjudanden och direkt hos företagen. Hur mycket kan man egentligen tjäna på dessa gratisprodukter?

iStock_000096187637_SmallNågon som kan ge svar på den frågan är Petra som blev intervjuad av Hemmets. Hon har nämligen kommit på hemligheten bakom att göra gratisprodukter riktigt lönsamma. Varje år tjänar hon så mycket som 100 000 kronor på gratisfynden, men då lägger hon även ner ungefär två timmar varje dag på arbetet. Har man ett par timmar över varje dag så kanske det helt klart är värt att prova på detta med att jaga gratisprodukter! Ett sätt som är vanligt för många är marknadsundersökningar, där man deltar med sina egna personliga åsikter och får produkter, rabattcheckar eller biobiljetter som tack. Man kan även prenumerera på gratisprodukter, exempelvis tamponger, via vissa sidor. Om man vänder sig direkt till företagen så kan man få hem det man är i behov av just nu. Artikeln ger buljong som exempel. Om buljongen börjar ta slut därhemma så kan du kika in på hemsidorna hos företag som tillverkar buljong, för att få gratis provexemplar.

Detsamma gäller egentligen allt du förbrukar därhemma, från rakhyvlar till barnmat. Man kan även hitta erbjudanden eller marknadsföringar som belönar med entrébiljetter till nöjesfält och åkband. Något som annars kan vara dyra kostnader för en familj. Företagen som ger ut gratisprodukter vill ofta ha din mailadress och telefonnummer för att få återkomma med olika typer av erbjudanden och marknadsföring. Ett tips, om man blir störd av säljarnas kontakt, är att man skaffar en separat e-post samt mobilnummer (som man kan få tag i gratis) för just detta ändamål, och då kan man själv styra när det är ok att bli kontaktad av företagen.

De flesta stora livsmedelskedjor har testpaneler och kundklubbar. Det finns även läsarpaneler hos olika tidningar där du kan belönas med exempelvis gratis prenumerationer, och mer eller mindre förmånliga erbjudanden.

Leave A Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *